√орожанська загальноосв≥тн¤ школа заснована в листопад≥ 1894 р.
÷е була однокласна школа, з 1894 року Ц двокласна, у 1932 роц≥ Ц чотирикласна школа.
” 1944 Ц 1945 роки Ц семир≥чна, у 1957 роц≥ Ц дес¤тир≥чна школа. Ќове прим≥щенн¤ школи збудовано в 1980 роц≥,
з 1992 року Ц загальноосв≥тн¤ школа ≤ Ц ≤≤≤ ступен≥в.
—татут школи, ѕоложенн¤ про середн≥й навчальний виховний заклад, «акон про осв≥ту, «акон про позашк≥льну осв≥ту,
«акон про дошк≥льну осв≥ту, онцепц≥¤ 12 Ц р≥чноњ середньоњ загальноосв≥тньоњ школи, ƒержавна нац≥ональна
програма Уќсв≥таФ, Ќац≥ональна доктрина розвитку осв≥ти ’’≤ ст., онцепц≥¤ громад¤нського вихованн¤ особистост≥
в умовах розвитку украњнськоњ державност≥, онвенц≥¤ вихованн¤ д≥тей та молод≥ в нац≥ональн≥й систем≥ осв≥ти,
конвенц≥њ ќќЌ про права дитини, ѕоложенн¤ про державну п≥дсумкову атестац≥ю учн≥в у систем≥ загальноњ середньоњ
осв≥ти, ≥нш≥ нормативн≥ документи ћ≥н≥стерства осв≥ти ≥ науки ”крањни, р≥чний план роботи школи Ц ось основн≥
документи, ¤кими керуютьс¤ у своњй робот≥ дирекц≥¤ школи ≥ весь педагог≥чний колектив навчального закладу.
” √орожанськ≥й загальноосв≥тн≥й школ≥ нараховуЇтьс¤ 25 педагог≥чних прац≥вник≥в з них 22 чол. ≥з вищою
осв≥тою. ÷е становить 88% в≥д загальноњ к≥лькост≥. 3 чол. ≥з середньою спец≥альною осв≥тою, а це становить 12%.
3 педагог≥чних прац≥вники мають вищу квал≥ф≥кац≥йну категор≥ю. ќдин учитель маЇ педагог≥чне званн¤
У¬читель методистФ, двоЇ вчител≥в маЇ педагог≥чне званн¤ У—тарший вчительФ, 9 педагог≥чних прац≥вник≥в мають
≤ квал≥ф≥кац≥йну категор≥ю, 8 чол. Ц ≤≤ квал≥ф≥кац≥йну категор≥ю, 2 чол. Ц спец≥ал≥сти .
¬ основу виховного процесу в школ≥ покладено проблема У раЇзнавча робота ¤к д≥йовий зас≥б формуванн¤ в учн≥в
героњко - патр≥отичних почутт≥вФ
¬с¤ робота педагог≥чного колективу спр¤мована на всеб≥чний розвиток особистост≥ школ¤ра.
¬чител≥ Ц предметники, вчител≥ початкових клас≥в увагу прид≥л¤ють ≥ндив≥дуальн≥й робот≥ ≥з зд≥бними та
обдарованими д≥тьми. ¬ практику роботи вчител≥в широко вв≥йшли нестандартн≥ уроки: уроки Ц зал≥ки,
уроки Ц диспути, уроки - подорож≥, уроки Ц конференц≥њ, кругл≥ столи, впроваджуЇтьс¤ тестовий контроль.
“ак≥ методи роботи викликають в учн≥в ≥нтерес до навчальних предмет≥в, актив≥зують розумову д≥¤льн≥сть школ¤р≥в.
ожного року учн≥ школи Ї переможц¤ми районних та призерами обласних ол≥мп≥ад з навчальних дисципл≥н.
¬ практику роботи вт≥лювалис¤ елементи ≥нновац≥йних педагог≥чних технолог≥й. ѕосилилис¤ вимоги до оц≥нки знань,
ум≥нь ≥ навичок учн≥в.
≈лементи творчост≥ ≥ новизни зТ¤вилис¤ ≥ в методичн≥й робот≥.
—п≥вбес≥ди, анкетуванн¤, в≥дв≥дуванн¤ ≥ анал≥з системи урок≥в ≥ позакласних заход≥в, анал≥з результат≥в
контрольних роб≥т, ол≥мп≥ад, конкурс≥в, в≥дкрит≥ уроки.
ѕедагог≥чний колектив працюЇ над вир≥шенн¤м таких проблем:
- ч≥тке дотриманн¤ статей про осв≥ту, онституц≥њ ”крањни, виконанн¤ закон≥в ”крањни, ¤к≥ стосуютьс¤
розвитку осв≥ти в украњнськ≥й держав≥;
- вивченн¤ дирекц≥Їю школи потреб ≥ бажань учн≥в та њх батьк≥в;
- удосконаленн¤ уроку ¤к засобу розвитку творчоњ особистост≥ учител¤ ≥ учн¤;
- см≥ливе вт≥ленн¤ в практику роботи педагог≥чних ≥нновац≥й, передового педагог≥чного досв≥ду;
- посиленн¤ вимог до оц≥нюванн¤ навчальних дос¤гнень, ум≥нь ≥ навичок учн≥в;
- актив≥зац≥¤ ≥ндив≥дуальноњ роботи ≥з слабшими та зд≥бними учн¤ми, з метою розвитку њх обдарувань,
творчого мисленн¤ ≥ вм≥нн¤ самовдосконалюватис¤, активн≥шоњ участ≥ у предметних ол≥мп≥адах, конкурсах;
- посиленн¤ уваги до початковоњ ланки осв≥ти, т≥сна сп≥впрац¤ класовод≥в ≥з батьками учн≥в;
- пошук елемент≥в творчост≥ ≥ новизни у методичн≥й робот≥, спри¤нн¤ п≥двищенню
науково Ц теоретичного та загальнокультурного р≥вн≥в профес≥йноњ п≥дготовки педагог≥в,
формуванн¤ в них готовност≥ до самоосв≥ти, саморозвитку.
¬елика увага звертаЇтьс¤ на реал≥зац≥ю таких пр≥оритетних напр¤мк≥в роботи:
- ≥нновац≥йн≥ технолог≥њ;
- навчальний каб≥нет;
- осв≥тньо Ц молод≥жн≥ товариства Ц нов≥ модел≥ орган≥зац≥њ;
- шк≥льний музей - кожн≥й школ≥.
ѕо кожному цьому напр¤му складено плани реал≥зац≥њ таких програм у школ≥.
¬иховна робота в школ≥ ірунтувалась на розроблен≥й педагогами закладу У—истем≥ нац≥онального вихованн¤Ф
≥ була спр¤мована на забезпеченн¤ головноњ мети нац≥онального вихованн¤ - формуванн¤ громад¤нина ”крањни.
¬ школ≥ Ї в≥дпов≥дна база дл¤ зд≥йсненн¤ нац≥онального вихованн¤: зал украњнськоњ символ≥ки, к≥мната - музей
У≤стор≥¤ р≥дного краюФ, каб≥нет украњнськоњ мови ≥ л≥тератури, каб≥нет ≥стор≥њ, в≥дпов≥дн≥ кутки в класних
к≥мнатах: ≥сторична, педагог≥чна, методична, рел≥г≥йна л≥тература; наочн≥ матер≥али у вигл¤д≥ плакат≥в,
стенд≥в, д≥аф≥льм≥в, розробки урок≥в з народознавства, основ христи¤нськоњ морал≥, сценар≥њ виховних заход≥в.
ƒ≥Ї орган учн≥вського самовр¤дуванн¤ - ¬”–; дит¤чо - молод≥жн≥ товариства патр≥отично - просв≥тницького
спр¤муванн¤: У—окол¤таФ, Ућолод≥ —околиФ, У—ок≥лФ, Ућолода ѕросв≥таФ.
¬агоме м≥сце у виховн≥й робот≥ пос≥даЇ участь школ¤р≥в в етапах
¬сеукрањнськоњ ≥сторико- географ≥чноњ експедиц≥њ У—то чудес ”крањниФ, ¬сеукрањнськ≥й
≥сторико - краЇзнавчоњ експедиц≥њ УѕамТ¤тьФ, експедиц≥¤х У раса ≥ б≥ль ”крањниФ, у ¬сеукрањнському –ус≥
учн≥вськоњ молод≥ Ућо¤ земл¤ - земл¤ моњх батьк≥вФ.
Ќа прот¤з≥ навчального року сл≥д звертати особливу увагу на ознайомленн¤ та засвоЇнн¤ учн¤ми основних
положень м≥жнародних та державних правових акт≥в.
«окрема:
- онституц≥¤ ”крањни;
- «агальна декларац≥¤ прав людини;
- онвенц≥¤ про права дитини;
- онвенц≥¤ про л≥кв≥дац≥ю вс≥х форм расовоњ дискрим≥нац≥њ;
- ћ≥жнародний пакт про громад¤нськ≥ та пол≥тичн≥ права;
- ћ≥жнародний пакт про економ≥чн≥, соц≥альн≥ та культурн≥ права;
- «акони ”крањни:
- Уѕро осв≥туФ
- Уѕро загальну середню осв≥туФ
- Уѕро молод≥жн≥ та громадськ≥ дит¤ч≥ орган≥зац≥њФ
- ”каз ѕрезидента ”крањни в≥д 27.04.1999 є 456/ 99 Уѕро заходи щодо розвитку духовност≥, захисту морал≥
та формуванн¤ здорового способу житт¤ громад¤нФ ≥ в≥дпов≥дна ѕостанова абм≥ну ”крањни в≥д 15.09.1999р.
- ѕосланн¤ ѕрезидента ”крањни до ¬–: У”крањна: ѕоступ у ’’≤ ст. —тратег≥¤ економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку
на 2000- 2004 р≥кФ
- Ќац≥ональна програма Уќсв≥таФ (”крањна ’’≤ стол≥тт¤);
- онцепц≥¤ вихованн¤ д≥тей ≥ молод≥ в нац≥ональн≥й систем≥ осв≥ти;
- онцепц≥¤ громад¤нського вихованн¤ особистост≥ в умовах розвитку осв≥ти ”крањни у ’’≤ ст (проект).
- ≥нш≥ нормативно - правов≥ документи; методичн≥ рекомендац≥њ; педагог≥чна спадщина.
«м≥ст виховного процесу спр¤мований на формуванн¤ в особистост≥ громад¤нськоњ св≥домост≥, активного позитивного
ставленн¤ до ¬≥тчизни, планети «емл¤, до людства, до самоњ себе й до ≥ншоњ людини, до прац≥, до власност≥,
до с≥мТњ, до створенн¤ людьми твор≥нь матер≥альноњ ≥ духовноњ культури.
ѕрактично реал≥зовуЇтьс¤ р≥шенн¤ серпневоњ конференц≥њ педагог≥чних прац≥вник≥в ћонастирського району про
пр≥оритетн≥ напр¤ми д≥¤льност≥ заклад≥в осв≥ти район≥ зокрема, програми У≤нновац≥йн≥ технолог≥њФ,
УЌавчальний каб≥нетФ, Уќсв≥тньо Ц молод≥жн≥ товариства Ц нов≥ модел≥ орган≥зац≥њФ,
УЎк≥льний музей Ц кожн≥й школ≥Ф.
¬с¤ виховна робота в школ≥ буде ірунтуватись на розроблен≥й У—истем≥ нац≥онального вихованн¤Ф й спиратиметьс¤
на сп≥льну роботу школи, с≥мТњ, церкви ≥ громадськост≥.
наш≥ кординати: с. √орожанка, ћонастириський район, “ерноп≥льська область, 48311, тел. 035-55-25-3-25; e-mail: sc-gorojanka@ukr.net